BİY

25 Haziran 2008 Çarşamba

lehmann:bu maçta hayatımı vereceğim


„Hayatımı vereceğim!“

Alman Milli takım kalecisi Lens Lehmann Euro 2008’in yarı finalinde Türkiye ile yapacakları zorlu maç öncesinde BILD Gazetesi redaktörü Walter M. Straten’in sorularını yanıtladı.

BILD: Eşiniz nasıl? Portekiz maçından sonra yarı final için kendine gelebildi mi?
Lehmann: Bütün gün boyunca az su içmişti. Ve maçın son dakiklaları onun için çok heyecanlı geçmiş. Heyecan onu çok etkilemiş. Ama Çarşamba günü yine çok heyecanlı bir şekilde tribünde oturacak.

BILD: Portekiz maçında size çok iyi notlar verildi. Bu performans yükselişi nereden kaynaklanıyor?
Lehmann: Bütün turnuva boyunca kendimi iyi hissetim. Ve ilk maçlarda da kötü hislerim yoktu. Baskı gittikçe yükseldi. Ama ben nakavt oyunlarını severim. Bu maçlarda kendimi daha iyi hissediyorum.

BILD: Çarşamba günü yine zehir yeşili renkli formayla mı çıkacaksınız?
Lehmann: Seçeneğim olursa siyah ve zehir yeşili arasında yeşili seçerim. Çünkü bize şans getirdi ve göze çok batıyor. Bu karşımdaki forvet oyuncularını da etkileyebilir.

BILD: Türkiye bizim rakibimiz. Bizim için iyimi?
Lehmann: Ben Türklere karşı oynamayı çok seviyorum. Sadece spordan değil, Alman ve Türklerin ilişkisi çok olduğundan dolayı Türklere karşı oynamayı seviyorum. Türkiye büyük bir ülke ve çok saygı duyulacak insanlar var.

BILD: Bu söyledikleriniz sanki Türkiye’ye bir aşk ifadesi!
Lehmann: Türkiye’nin büyük bir geçmişi ve tarihi var ve Türkler, 2.Dünya savasından sonra Almanya’yı ekonomik olarak kalkındırmak için büyük katkıları oldu. Gençliğim de Essen’de bir çok Türk arkadaşım genç ve çocuklarla birlikte oynadım. Başka ülkelerin içinde Türkiye’ye karşı çok sıcak bir ilişkim var.

BILD: Avrupa şampiyonasında öncesinde oynanan futbol topu çok eleştirildi. Siz de bu topu kritize etmiştiniz. Kaleciler bu toptan çok mu korkuyor?
Lehmann: Bu top kaleciler için çok büyük bir herausforderung. Şut antrenmanda kaleye şut atılırken futbolcular gülüyorlar. Sanki bu top garip yollar seçiyor. Futbolcular şaşırıyor ben mi vurdum diye. Çünkü top acayip bir şekilde kavis çiziyor. Kaleciler için böyle topları tutmak çok zor. Ancak son saniyede topu nasıl tutacağına karar veriyorsun. Umarım ki top çok güzel bir şekilde ellerime gelir.

BILD: Löw’ün yeni taktiği 4-2-3-1 ile kendinizi emin hissediyormusunuz?
Lehmann: Deplasmanda her takım 4-5-1 sistemi ile defanta emin oynayabilir. Portekiz’e kaşı bunu iyi yaptık. Ben herkesin söylediği gibi herşey fevkaladeydi bu sistmle diye söyleyemiyorum. Çok hatalar yaptık. Örneğin bunlardan biris de oyun kurmada. Bu hataları tekrarlamamamız lazım.

BILD: Yarı finalede elenirseniz yada finalden sonra Oliver Kahn gibi 2006’da ki gibi milli takımı bırakacakmısınız?
Lehmann: Ben sadece Çarşamba günü maçına konsantre oluyorum. Viyanaya gitmiş bile olsak, bu konuda bir şey söyleyebileceğimi şu an sanmıyorum. Acelem de yok.

BILD: Jogi Löw daha önce yarı finale ve finale çıkacağını söz vermişti. Sizde bu kadar yüreklimisiniz?
Lehmann: Türkiyeye karşı yarı finaldeki maç benim için en önemli maç. Bir daha yarı finalden elenmek istemiyorum. Oyuncu olarak gallibiyete söz veremem Ama sadece bunu söylemek istiyorum. Elimden geleni yapacağım ve hayatımı verceğim.

BILD: Hayatınızı mı? Bundan daha fazklası olmaz ki!
Lehmann: Ne dediğimi anlıyorsunuz. Spor hayatımı kastettim. Özel hayatım aileme ait.

Hiç yorum yok: