BİY

27 Temmuz 2009 Pazartesi

Hakiki Tosun Paşa



Futbolun bu ölü aylarında yazacak bir şey bulmak epey zor oluyor. Her ne kadar futboldan anladığımı iddia etsem de takımların yeni transferleri ile ilgili olarak ahkam kesme hakkını kendimde görmediğimden bu aralar yazı yazma konusunda oldukça sıkıntılıyım. Kısa vadeli planlarım arasında yazı yazmak da yoktu ama TRT 3'te 1998 Uefa Kupası finaline rastlayınca kendime bir meşgale bulmuş oldum.

Final İnter ile Lazio arasındaydı ve maçı açtığımda İnter'in 2-0 lık üstünlüğü vardı. Dakikalar 70'e geliyordu ve İnter kupaya çok yakındı. Derken orta sahadan bir ara topu atıldı ve Ronaldo kaleciyle karşı karşıya kaldı. Ronaldo kaleciyle karşı karşıya kalınca "Bu adamın bu pozisyonlarda gol kaçırdığını görmedim." dedim. Nitekim yine kaçırmadı büyük golcü ve kaleciyi geçip skoru 3-0 yaptı. O anda aklıma "Hakiki Ronaldo benim." diyen C.Ronaldo geldi ve kendisine bir kez daha "Halt etmişsin, Sen kim oluyorsun?" deme gereği hissettim.

Hepimizin bildiği gibi Cristiano Ronaldo Real Madrid'e transfer oldu ve 9 numaralı formayı aldı. Formasının arkasına da isim olarak sadece "RONALDO" yazılmasını istedi. Cristiano Ronaldo futbolcu olarak geçekten çok yetenekli bir futbolcu. Bunun aksini iddia eden futboldan anlıyorum demesin. Fakat bu kafayla giderse asla büyük bir yıldız olamayacak gibi gözüküyor. Çok yetenekli futbolcu olmak büyük futbolcu olmak demek değildir. Rakiplerine, taraftarlara ve meslektaşlarına saygısı olmayan, kendisini takımından büyük gören, kibirli ve hatta "salaklık" parayla olsa paha biçilemeyecek olan Paris Hilton'la takılan bir insan asla büyük futbolcu olamaz.



Cristiano Ronaldo'nun başarı olarak tek artısı Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu yaşamış olmasıdır. Bunun dışında Ronaldo'ya yaklaşabilmesi pek mümkün değil. Dünya Kupaları'nın en çok gol atmış futbolcusu olan ve birinde oynamamış olsa bile 2 kez bu kupayı kazanmış bir kez de final oynamış (ki o finalden önce yaşananlar hala akıllarda) futbol tarihinin belki de en önemli golcülerinden biri olan Ronaldo varken kalkıp "Gerçek Ronaldo benim." dersen biraz komik olursun.

Sonuç olarak ben Ronaldo deyince Ronaldo Luís Nazário de Lima'yı bilirim. Rakibine, futbolsevere ve çok değerli bir meslektaşı olan adaşına saygısı olmayan Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro'yu değil.

Hiç yorum yok: