BİY

21 Ağustos 2010 Cumartesi

Mesut Özil'i Sahiplenmek


Mesut Özil Real Madrid'e transfer olarak futbolculuk kariyeri için müthiş bir iş başardı. Ayrıca Real Madrid'de oynayacak olan ilk Türk futbolcusu da olacak. Ama bunun benim açımdan fazla bir önemi yok çünkü Mesut'un orada oynamasının Türk futboluna en ufak bir faydası olmayacaktır. Benim için bu transferin Angel Di Maria transferinden hiçbir farkı yok. Ancak medya için öyle değil. Bir Mesut Özil'i sahiplenmedir almış başını gidiyor.

Mesut Özil Alman milli takımını tercih ettiğinde neredeyse umursanmaz olmuştu. Ancak Almanya'nın Dünya Kupası kadrosuna girmesi ve Ballack'ın sakatlanmasıyla birlikte ilk onbir yolu kendisine açılınca medyada "Mesut Özil'i sahiplenme" modası başladı. Çok iyi hatırlıyorum Almanya-İspanya yarı finalinde maç başlamadan önce koridorda kameraman Mesut'u ekrana getirdi. Maçın spikeri Levent Özçelik de "İşte futbolcumuz Mesut Özil." gibi bir cümle kurdu. Yahu nerden senin futbolcun oluyor? Sen yetiştirmemişsin, senin kulüplerinden birinde oynamıyor ve Alman milli takımını tercih etmiş. Futbol açısından senle ne alakası var da futbolcumuz diyorsun?

Mesut Özil Real Madrid'e gitti spor sayfası en kıytırık gazete bile transferi manşet yapmış. NTV Spor'da alt yazı geçiyor. Neymiş efendim Jose Mourinho ilk onbirde denemiş. Yahu ilk onbir oynatsa bize ne faydası var, kadroya almasa ne zararı var? Siz zannediyor musunuz ki Mesut buradaki Türk futbolcusunun önünü açacak. Aksine gurbetçi futbolcuların Almanya'yı tercih etmesi kolaylaşacak. Adamın sırf ismi Türk diye biz de havalara giriyoruz.

Son olarak yanlış anlamaların önüne geçeyim. Kesinlikle Mesut Özil'i tercihlerinden ötürü yargılamıyorum. Sonuçta ona futbolculuk eğitimini Almanya verdi. Bugün Real Madrid'e transfer olduysa orada aldığı altyapı eğitimi sayesinde ve Dünya Kupası'nda performansı sayesinde transfer oldu. Ayrıca Almanya'yı değil de bizi seçmiş olsaydı iddia ediyorum bırakın Real Madrid'e transfer olmayı milli takımda oynayamazdı. Mesut zamanında Almanya'yı seçtiğinde "Kaçan balık büyük olur." diye bir yazı yazmıştım. Bu transfer balığın ne kadar büyük olduğunu gözler önüne sermiş oldu.

1 yorum:

9.15 dedi ki...

Ki zaten adam bas bas bağırıyor: "Ben kendimi Alman olarak hissediyorum" diye.. Buna rağmen bu kadar ilgi nedendir bende anlamış değilim..