BİY

26 Mart 2010 Cuma

Vay Anam Vay Neler Dönmüş Serhat Ya!


CNN Türk'te Adnan Polat gazetecilerin sorularını yanıtlıyordu. Ben de yapacak bir şey olmadığından oturup bunu takip edeyim dedim. O arada İ.B.B-Bursaspor maçı aklımdan çıkıvermiş. Saat 21.15 suları gibi maç aklıma geldi ve ntvspor.net'in canlı anlatım sayfasından skora bakayım dedim. Sayfa açılırken "Kesin Bursa atmıştır." dedim ama 2-0'ı görünce başlıktaki tepkiyi verdim içimden. Başlığın ne anlama geldiğini Ekşi Sözlüğü takip edenler bilirler.

Büyükşehir Belediye takımının ne kadar ters bir takım olduğunu hepimiz gayet iyi biliyoruz. Geçen sene Sivasspor'a yaptıklarının bir benzerini bu akşam da Bursaspor'a yaptılar. Maçtan önce Bursaspor favori olarak gösterilse de ortaya çıkan sonuç kimseyi şaşırtmamıştır herhalde.

Bursaspor'un gerçekten avantajlı bir fikstürü var. Hala da öyle. Ama bu akşam çok önemli bir avantajı yitirdikleri de bir gerçek. Derbi haftasında alınacak bir galibiyet Bursa'yı şampiyonluğa çok yaklaştıracaktı. Ancak bu sonucun Bursaspor'u hedeften bir nebze uzaklaştırmış olmasının yanı sıra, rakiplerinin de iştahını kabarttığı bir gerçek. Kaldı ki derbiyi kaybeden takım çok önemli bir avantajı kaybedecek olsa bile yarıştan tam anlamıyla kopmamış olacak. Bu akşamki maçın ligin kaderini yakından etkilediğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bursaspor son hafta oynayacağı Beşiktaş maçı bir kenara bırakıldığında Galatasaray maçı hariç oynayacağı tüm maçlarda favori takımdı. Gerek bu takımların ligdeki konumları gerek Bursaspor'un konumu otomatikman bu durumu ortaya çıkarıyordu. Ancak tereddüt edilen bir nokta vardı. O da Bursaspor'un baskıyı kaldırıp kaldıramayacağı hususuydu. Bu akşamki maç Bursaspor'un maçlar istediği şekilde gitmediğinde panik, sinir ve stres yaptığını, oyunun bozulduğunu kısacası baskı durumunda bocaladığını gösterdi. Şüphesiz bunun nedeni tecrübesizlik ve daha önce şampiyonluk yarışı yapmamış olmalarından kaynaklanıyor.

Bu saatten sonra önemli olan nokta futbolumuzun en klişe lafı olan "Önümüzdeki maçlara bakacağız." noktasıdır. Zira bu maça takılıp kalınması durumunda Bursaspor 3 puanlardan daha fazlasını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilir. Böyle bir durumda Bursaspor'a yazık olur. Doğrusunu söylemek gerekirse böyle bir şeyin olmasını arzu etmiyorum.

Hiç yorum yok: