BİY

24 Nisan 2010 Cumartesi

Yine MHK Yine Skandal


Merkez Hakem Kurulu Galatasaray-Bursaspor maçına Bünyamin Gezer'i atamış. Aslında bu tip Ahmet Çakarvari yorumlar yapmayı yazılar yazmayı kendime yakıştıramıyorum ama Bünyamin Gezer ve yöneteceği maçla ilgili bazı öngörülerimi de yazma ihtiyacı hissetmiş durumdayım.

Bünyamin Gezer gerek mesleği gerekse de tavır ve davranışlarıyla saha içinde oldukça otoriter bir hakem. Öyle ki futbolcular diğer hakemlere yaptıkları tarzda şiddetli itirazları kendisine yapamıyor. Bunlar olumlu özellikleri olarak kabul edilebilir. Bu açıdan bir sıkıntı yok zaten. Sıkıntı başka yerde.

Bünyamin Gezer ilk yarıdaki Fenerbahçe-Galatasaray derbisini yönetmişti. Maçta gösterdiği yönetim Galatasaray tarafından bir hayli eleştirilmişti. Maç öncesinde çıkan kavgada tribünlerden atılan bir cisim ile yardımcı hakemin başı yarılmış, Bünyamin Gezer maçı tatil etmedi diye eleştirilmişti. Hatta maçtan iki gün sonra Hürriyet Gazetesi'nde yaptığı açıklamalar bir hayli ilginçti. Bunlar dışında hem Fenerbahçe'nin ilk golündeki ofsayt pozisyonu hem de ikinci goldeki penaltı Galatasaraylı yöneticilerin hışmına uğramasına sebep olmuştu.

Yine aynı Bünyamin Gezer iki hafta önce Beşiktaş-Trabzonspor maçını yönetti. Son dakikada Trabzonspor'un Bursalı futbolcusu Egemen'in ceza sahası içinde topa yaptığı elle müdahaleyi görememiş penaltıyı es geçmişti. Şimdi bu Bünyamin Gezer Galatasaray-Bursaspor maçını yönetecek.

Aslında Türkiye'de etki altında kalmayacak, sahada gördüğünü çalacak kendisinden emin olabileceğim birkaç hakem var. Bunlardan biri de Bünyamin Gezer. Ancak kendisine "Ben bu maçta Galatasaray aleyhine ciddi bir hata yaparsam akıbetim ne olur?" sorusunu sorarsa işte o zaman çok büyük sıkıntıya düşer. İlk yarıdaki derbi maçtan dolayı zaten mimli olan Bünyamin Gezer bu maçta ne kadar adil davranabilecek göreceğiz. Zaten iyice kabak tadı veren ligde Galatasaray-Bursaspor maçında Bursaspor aleyhine ciddi hakem hataları yaşanırsa ne Bünyamin Gezer kalır, ne MHK, ne TFF ne de EURO 2016.

Ben zamanında Fırat Aydınus'un İ.B.B-Fenerbahçe maçına verildiğinde işte bu gibi şeylerden dolayı MHK'yı eleştirmiştim. Yine bir Fenerbahçeli olarak MHK'yı bu noktada eleştiriyorum. Üstelik bu eleştirimi de şampiyonluk yolundaki en önemli rakibim Bursaspor aleyhine yapılması muhtemel hatalar üzerinden yapıyorum. Umarım Pazar günü 20.45'te hakemden dert yanan Bursasporlular görmeyiz.

Hiç yorum yok: