BİY

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Dünya Kupası Değerlendirmesi


Stajdı tatildi derken Dünya Kupası'nda gündüz maçlarını izleyemez, buraya da yazı yazmaya vakit bulamaz oldum. Tabi böyle olunca yaşanan birçok şeyle ilgili yorum yapmaya fırsatım olmadı. Ancak şimdi Almanya-Arjantin maçından önce fırsat bulabildim. Tabi bu arada Fransa, İtalya, İngiltere, Portekiz, Brezilya gibi ülkeler turnuvaya veda ettiler.

Turnuvayı genel olarak değerlendirecek olursak çeyrek finale kadar gelen takımların hepsi burayı hakederek geldiler. 8 takımın 8'i de takım kimyasını iyi yakalamış olan takımlar. Belki biraz Arjantin'de bu konuda sıkıntı var ama orada da hem bireysel yeteneklerin ön plana çıkması hem de inanmışlık etkin. Onun dışında turnuvaya veda eden Fransa, İtalya, İngiltere ve Portekiz gibi güçlü takımların takım olma konusunda ciddi sıkıntılar çektiği görüldü ve haliyle bekleneni veremediler. Ben zaten Fransa ve İtalya'dan bir şey beklemiyordum ama İngiltere'nin daha iyi olmasını beklerdim. Portekiz ise zaten turnuvanın zor tarafına düşmüştü işi kolay değildi. Ayrıca tüm oyun planları da C.Ronaldo üzerineydi. O da pek iyi olmayınca ilerlemeleri için mucize gerekirdi.

Dünkü Hollanda-Brezilya maçının ilk yarım saatini izleyebidim ve ilk yarım saat sonunda Hollanda için çok umutsuzdum. Maç bitince maç sonucunun cep telefonuma gelmesini bekledim ama gelmedi. Ben de pek ümitli olmayarak internetten sonuca baktım ama 2-1 yazısını görünce gerçekten çok sevindim. Her turnuvada desteklediğim takımların başında gelen Hollanda'nın yarı finale çıkmış olması gerçekten çok güzel.

Brezilya ile ilgili olarak şunları söylemek doğru olacaktır; Brezilya adeta ikiye bölünmüş bir takım. Bir tarafta hücum edenler var diğer tarafta ise savunma yapanlar. Fakat çeyrek finale kadar Brezilyalı oyuncular görevlerini o kadar iyi yaptılar ki bu bölünmüşlük fazla sorun çıkarmadı. Ancak karşılarında Hollanda gibi bir takım olunca özellikle ikinci yarıda bu problemi yaşadılar ve elenmek durumunda kaldılar. Her ne kadar Hollanda'yı desteklesem de Brezilya'nın bu kupanın en büyük favorisi olduğunu düşünüyordum. Çünkü İspanya Euro 2008'deki İspanya gibi değil. Doğrusu Brezilya takımındaki bu bölünmüşlüğün fazla sıkıntı yaratmayacağını düşünüyordum ama Hollanda bundan iyi istifade etti.

Brezilya'nın elenmesiyle birlikte turnuva benim için daha güzel hale geldi. Çünkü Brezilya'nın bu kupayı kazanmasını hiç istemiyordum. Zira 2014 Dünya Kupası'nı onlar düzenleyecek ve o kupanın şimdiden en büyük favorisi konumundalar.

Dün Gana'nın de elenmesiyle kesinleşen bir şey var. Brezilya dışında ilk kez bir takım kendi kıtası dışında şampiyon olacak. Bugünkü Almanya-Arjantin maçı ise turnuvanın şu ana kadar oynanan en büyük maçı olacaktır. Bu maça kalp dayanmaz ama kalpler Messi ve Maradona ile. İspanya ise % 65'lik topla oynama yüzdesiyle oynayacağı maçta Paraguay'ı geçer diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok: